2018. január 10., szerda

Érdekesség: a fehér mázról és a csillagszemekről

Kovács Éva első kerámia figuráinak
még nem volt mázas az arca és a keze, és a
csillagszemeket is egy későbbi ötlet szülte.

A művésznő korai darabjain még felfedezhető
a népművészet stílusjegyeinek tudatos
alkalmazása, amely későbbi alkotásaiból
fokozatosan eltűnik
A kerámiák kezdetben máz nélküli arccal és hagyományos, bekarcolt szemmel készültek. Nem sokáig... "Megkérték" illetékes helyen Kovács Évát, hogy a jövőben ne hagyja a figurák arcát-kezét terrakottán, mert az Kovács Margit és Kiss Roóz Ilona stílusa - emlékezett vissza nemrég ismerősünk, aki abban az időben az egyik Képcsarnok-üzlet vezetője volt. Én pedig azt tudakoltam a művésznőtől egy alkalommal, hogy hogyan lettek a bekarcolt szemekből "csillagok"?
- Szerettem volna valami rendhagyót kitalálni, valami olyan jelzést, amivel kiválthatom a bekarcolt szemeket - tudtuk meg a műhelytitkot.
Az elgondolás isteni szikrának bizonyult, hiszen már az első darabok megjelenése után a közönség ráragasztotta a Kovács Éva-figurákra a "csillagszemű" jelzőt.

(Zárójelben jegyezzük meg, hogy az évek során mások is próbálták lemásolni az ötletet: jelentek meg a boltokban fehér színű és csillagszemű kerámiák, azonban kevés sikerrel. Hiszen a csillagszem addigra már Kovács Éva kerámiáinak védjegyévé vált.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése